Hästskötarexamen

Idag ska Sunnie få ta det lite lugnt, ut och jogga lite på grusvägen eller joggas lite i ridhuset.

Hon hade i och för sig behövt komma ut.
Rider man ute på grusvägen t.ex. får ju hästarna ett helt annat steg och påskjut än vad dom får i ridhuset, så jag brukar oftast försöka rida ut istället för att sitta och harva i ridhuset. Och det har ju fortfarande inte frusit på ordentligt än, så det blir nog en utetur idag :) Ridhuset sitter man ju i hela vintern ändå..

Idag gick vi igenom lite om Hästskötarexamen som kommer nu på vårkanten. 
Det är otroligt vad saker man ska kunna !
Dom vanliga sakerna som longering, visa häst vid hand och ridning är ju ingen fara. Men en massa foderanalyser och sätta ihop ett kandar på rätt sätt, det kan ju inte jag ! 

Klart jag kan urskilja på ett bra och dåligt hö och om det har en hög eller låg proteinhalt, men resten då ?
När dagen för examen är här kommer jag vara supernervös, jag känner att jag börjar bli nervös redan nu.

Man måste ju ha Hästskötarexamen för att komma in på dom flesta linjer som har med hästar att göra.
Hmm..

  

Kommentarer
Postat av: mom

Det fixar du, det vet jag!!!

2009-12-09 @ 18:50:46
URL: http://immli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0