Kaos

Burr vad kallt det är ute !
Idag är det ändå ganska varmt mot vad det har vart. "Bara" -10.

Igår var jag ute och red Sunnie på åkern bredvid vårat stall. Finns det något mysigare än att galoppera i snön ? Nej, verkligen inte :) Och Sunnie var sådär lagom pigg och tyckte att det var minst lika kul som jag.

Nu på morgonen har det vart kaos ! 
Jag och Tompa skulle åka och hämta halm. Precis när vi skulle koppla på släpet öppnar mamma dörren och säger att Johannas (våran hyresvärd) hästar har smitit. Så eftersom vi redan satt i bilen tog vi den bort till vårat stall (ca 100 m från vårat hus) där vi kan se Johannas gård. Och mycket riktigt, där springer Titius och Obama omkring på den odlade gräsmattan.

Det går snabbare att springa över åkern än att köra runt, så vi började springa. Men då ser vi att hon fått tag på sina hästar och är påväg med dom in i stallet.

Och Sunnie stog bara lugnt och tittade på hur grabbarna rusade omkring. Jag trodde att hon skulle sätta fart hon med.
Så nu fick vi skjuta upp halmhämtandet tills imorgon eftersom mamma skulle iväg med bilen och min inte får dra släp med någonting i. Så nu ska vi ut och pynta i stallet istället :) Inget extremt, bara lite granris och glitter så man får den där sköna julkänslan.

Jag ska ta lite vinterbilder någon dag med, så ni får se hur mysigt vi har det här hemma :)


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Tävling på bloggen! Vinn en ridhjälm.

Var gärna med och tävla om en ridhjälm på min blogg!

Läs mer om hur du tävlar på:

http://stockholmsjenna.blogg.se/2009/december/tavling-vinn-en-ridhjalm.html

2009-12-22 @ 13:24:57
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0