1a: Rolf-Göran

Nu går ännu en dag mot sitt slut och det känns som om det vart fullt upp hela dagen idag med.

Dagen började med att fodra och släppa ut hästarna och sen hjälpa till att ge tjurarna mat. När det var klart gick vi in och sov några timmar tills Grand Prix-hoppningen började på TV.

Och visst är det underbart med tre svenskar på prispallen med Rolf-Göran i täten ? Och idag fick han sin revansch från igårkväll. 2:a Svante Johannsson och 3:a Helena Lundbäck. 
Ikväll kl. 22.00 är det stjärnornas hoppning på SVT24, det tänker jag inte missa !

 

Idag red Tompa Sunnie en liten stund efter att jag ridit, och det gick riktigt bra. Han har en väldigt bra sits, trots att han inte ridit så många gånger. Fast han tycker fortfarande att det är läskigt.
Sunnie var annars helt stressad idag, det kändes som att sitta på en bomb. Innan jag började hoppa var hon ganska fin, men efter ett språng så sprang hon bara resten av passet, hoppade flackt utan rygg och lyssnade inte alls. 

Jag började med den övningen vi hade på markarbetet i onsdags. Det är saker som både hon och jag behöver bli bättre på. 
Den övningen gjorde hon ganska bra bitvis, men som jag skrev innan, resten av tiden sprang hon bara och bet sig fast i bettet. Sen höjde jag upp mittenräcket till 1m och det var samma visa då.
Så när jag äntligen fick ett bra språng så avslutade jag där. 
Men Sunnie fick fortsätta en stund till. Jag släppte henne i ridhuset och som hon sprang ! Hon ville aldrig sluta !
Efter ett tag fick jag stopp på henne och då var hon helt genomsvett, men inte ett dugg tröttare. Knäpphäst ! ♥

Ojj vad tiden gick, nu måste jag springa !

     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0