Ofrivillig avsittning igen

Fy för att vara sjuk !
Just nu sitter jag hemma i Vara och tycker synd om mig själv.

I onsdags joggade jag ut Sunnie på grusvägen och det tyckte hon var kul. Men hon har blivit så tittig det senaste. Hoppar till för minsta lilla. Fjanthäst !
Och i onsags hjälpte jag Karin att motionera Fias hästar. Jag fick rida Zassa som bara skulle motioneras lite. Alltid lika kul att rida olika hästar.

Igår var det hoppträning för Anna.
Jag skulle egentligen inte vart med för jag mådde otroligt illa hela dagen, men det var roliga övningar och linjer så jag tvingade mig själv. Därför var jag okoncentrerad vissa delar av lektionen.

Här skulle övningen vart men publishme är inte på min sida idag.

På ena långsidan var det en 2-kombination med räcken, galoppbommar innan, efter och emellan.
På andra långsidan var det ett räcke och en trekombination.
2 snett igenom, ett med räcke och ett med oxer.

Jättesvårt att förklara utan bilden.

Sunnie var ialla fall jättefin och jag som annars brukar vara dålig med att ge eftergift i språnget (sitter i mitt huvud) fick fram handen riktigt bra i de flesta sprången.
Det gick bra hela lektionen tills jag la henne fel några gånger. (illamåendet blev värre och värre.)
Så när jag vände upp till kombinationen tvekade hon lite och ville inte gå fram för skänkeln. Det blev ett tvärstopp på första räcket och jag damp i backen.
Efter det gick det bra, jag fick några fina språng med henne utan att hon tvekade och där avslutade vi.

Men jag blir alltid lika arg när någon säger tårta när jag trillar av, jag hatar det !
Så nästa vecka tvingas jag att baka något till min klass. Jag ska baka något äckligt så de aldrig säger tårta när jag ramlar av igen !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0