Tillbaka i Kungsbacka

Nu är jag tillbaka i Kungsbacka igen och det känns väl sådär.

Sunnie får gå i en pytteliten hage, 4 timmar om dagen (om hon har tur.) Det första hon gjorde när hon kom in i boxen igår var att börja bita på träet på väggarna. Stackarn :/

Idag regnar det på ganska bra så det blir nog ridning i ridhuset. Förhoppningsvis har underlaget blivit lite mjukare och då tänkte jag hoppa några språng. Vi har ju trots allt inte hoppat sen Lilla Edet.

Och så tänkte jag klaga lite.

Nu när vi kom tillbaka till skolan har dom bytt regler helt och hållet så det har blivit en massa missförstånd nu första dagen. Det kommer säkert flyta på ganska bra efter ett tag men nu är det bara rörigt.

Ett exempel: Igår bad jag Karin sätta på Sunnie regntäcket över fleecet innan hon skulle ut i hagen. Men nu har dom ändrat reglerna så nu får vi inte ens be en klasskompis sätta på hästen ett täcke bara för att det inte är med i stalltjänsten. Det har ju inte med stalltjänsten att göra egentligen !

Det är säkert svårt att förstå hur jag menar för någon som inte går på skolan, men det är kasst ialla fall. 

Och Sunnie har börjat bita ganska mycket på inredningen det sista, så dom har satt upp plåt på alla stolpar i alla boxar, fast dom har glömt Sunnies box (hon som biter mest.)
Så tills dom har fått upp en plåt i hennes box (lär ta en evighet) ska hon byta box. Hon lär ju gnaga sönder den boxen också, men det är ju inte mitt problem..

 

Jag och Sunnie i Vara i somras, prisutdelning för 90cm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0