Hoppträning

Hoppträning idag.

För er som inte vet tränar vi för Anna Emanuelsson på skolan.

Dagens övning var suuperjobbig men väldigt nyttig !

Vi började med att rida fram utan stigbyglar, och ni som ridit för Anna vet att hon är väldigt noga med markarbetet. Så i en halvtimme travade och galopperade jag runt på Sunnie som absolut inte går att sitta på. Jag hade fettat in sadeln och ridstövlarna så det gick väl ganska bra, men nu är jag helt slut !



Sen hoppade vi utan stigbyglar. Först räcket längst ner till höger upp till oxern, runt och sen snäv vänstersväng till räcket på medellinjen, runt oxern till räcket på diagonalen, vänstersväng mellan bommarna upp till oxern på högra långsidan, direkt vänstersväng till räcket och sen höger efteråt. Rörigt ? Ja !
Sen gjorde vi övningen baklänges.

Det var en väldigt bra övning, du blir verkligen kroppsmedveten och får reda på om du har bra balans.

Sen gjorde vi samma övning fast lite högre och med stigbyglar.

Sista övningen var den vänstra långsidan. Travbom till krysset, studs till räcket, 3 galoppbommar och sen en oxer.

Sista gången vi hoppade det låg oxern på 1.25 ! Det tycker jag är ganska högt och jag är glad att jag och Sunnie vågade hoppa det och dessutom klarade det. (som ni hör är jag ganska höjdrädd, men det börjar bättra sig.)

'

Sunnie Girl.




Kommentarer
Postat av: Älskling

GRATTIS HJÄRTAT :)

2009-11-05 @ 13:41:55
Postat av: mom

Hmmm, gjorde ni övningen baklänges? Kunde Sunnie springa baklänges o hoppa samtidigt???

2009-11-07 @ 09:03:24
URL: http://immli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0