Galen häst

Nu har jag ridit Sunnie på grusvägen och jag kan ju säga att hon var pigg idag !

Vid ett tillfälle blev hon rädd för en sten och kastade sig ut i en sådd åker och klampade runt där ett tag innan jag fick kontakt med henne igen. Den bonden lär ju inte vara så glad på mig sen !
På hemvägen bockade hon på sitt lilla sätt (kör ner huvudet, ruskar på hela kroppen och studsar fram) och i skritten den sista biten taktade hon bara. Det märks att hon saknar uteritterna ;)

Så ska jag rida Cabb efter den här lektionen. Är väl inte jättepigg på det eftersom jag är så trött och förkyld.
Men vad gör man inte för sina vänner ?
Och så är det stalltjänst efter det. Sen bär det hem till gården, mocka och ta in hästarna där.
Sen blir det en lugn kväll i soffan, med en hyrfilm och godis !



Bild på Karin och Cabb.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0