Gårdsvakt

Usch, förlåt !
Jag har verkligen vart jättedålig på att uppdatera det sista.

Ridningen har gått jättebra, Sunnie har en bra period just nu och den tar jag tilllvara på.

Förra torsdagen på hoppningen tex, hoppade vi några serier där sista hindret på båda serierna var oxrar.
Anna höjde upp oxrarna till 1.30 och det klarade Sunnie galant. Hon var inte ens i dem ! Och hon hoppade fina, runda språng. Duktiga häst ♥
Och jag är jättestolt över att jag vågade rida mot oxrarna, inte bara en gång utan ett flertal gånger.

Det är alltid lika kul när det går framåt :)

Nu har Sunnie vilat 2 dagar över helgen, så idag ska jag jobba igenom henne lite i ridhuset.
Det sköna med Sunnie är att hon blir nästan aldrig stel, väldigt skönt.
Så ska jag rida Karins häst Cabbarét. Det ska bli roligt för som jag skrev sist, det är alltid lika kul att testa andra hästar.

Denna veckan är jag och min pojkvän gårdsvakt på en gård här i Kba. Vi ska sköta mockning, in- och utsläpp och fodringarna + att vi bor i deras hus. Mysigt, precis som att ha en egen liten gård. Det är bara Sunnie som fattas.



Nordhalland i somras. Jag vill ha sommar och tävlingar !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0