Klippa eller inte ?

Vi slipper regnet idag ialla fall.

Tömkörningen igår gick faktiskt ganska bra, Sunnie förstog inte riktigt hur vi menade i början och då tycker jag att våran lärare gick på henne lite för mycket. Stackarn visste ju inte ens vilket håll hon skulle åt. Resultatet blev en stressad häst som bara sprang.

Så jag fick lugna ner henne så hon vilade mer på steget och han ikapp med bakdelen. Då blev hon superfin ! Men det var väldigt jobbigt för henne så jag hoppade över markarbetet idag så att hon bara får jogga lite. Så hon ska nog vara fin på hoppningen imorgon.

Det segaste är att jag får rida efter idrotten för nu innan ska vi ha engelska. Och vi ska gymma på idrotten idag så jag lär ju vara ganska mör när jag ska rida. Tur då, att hon bara ska joggas ;)

Och så har jag beslutsångest.
Jag vill klippa Sunnie men det blir så jobbigt med täcken och sånt då, eftersom stalltjänsten inte lägger på täcken längre. På veckorna kan jag ju vara här innan dom släpper ut hästarna, men på helgerna är jag ju hemma i Vara.

Så hur ska jag göra ? Hon börjar bli lite lurvig nu..



Jag och Sunnie på tävling i somras. Gud vad jag saknar sommaren !


Kommentarer
Postat av: Älskling

Jag tycker att du ska vänta en liten stund till :)

2009-11-04 @ 12:40:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0