Markarbete

Hallå.

Idag red jag ju som sagt markarbete och det gick väl sådär. Jag har märkt av mer och mer det sista att Sunnie har lite svårt med koordinationen. Ni vet, galoppombyten, få rätt galopp efter hindren och sånt där.

Idag gjorde vi en övning som var väldigt bra för just koordinationen.
Såhär ser den ut:



En väldigt rolig övning som är mycket svårare än vad den ser ut !

Vi började med att rida mycket tempoväxlingar, öppnor, förvänd galopp och olika stora volter som uppvärmning.
Sen red vi i galopp i en serpentinbåge över de här små räckena.

Här hade Sunnie väldigt svårt att landa i rätt galopp och hon ville gärna gena i svängarna.

Sen skulle vi rida på ett rakt spår över hindren. Så vi vände upp på medellinjen och hoppade hindren på "snedden". Också jättenyttigt, för hästen är ju inställd på serpentinerna man red innan.

Som sagt så kunde ju Sunnie skött sig bättre, men jag är ändå ganska nöjd med henne för dagen.

Igår hade hon tydligen vart jätteduktig på tömkörningen, min lilla Sun-Bun ♥
Och imorgon är det hoppning. Vi ska hoppa bana och jag är riktigt taggad !

Nu ska jag hem till gården och ge hästarna lunch !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0