Staminfo.

Jag hittade lite info om Sunnies pappa och morfar. Tyvärr hittade jag bara dessa bilderna på dem.

       Sunnie Girl
e. Dardel  ue. Tamburin





Dardel f. - 88:
Harmonisk utan hingstkaraktär. Ngt kort hals. Välbenad men med rak has. Kort oengagerad skritt, lätt taktmässig trav. 88778=38
Gott lynne.

1 placering hopp lätt klass
1 placering fälttävlan lätt klass
7 placeringar dressyr medelsvår klass
3 placerinar dressyr svår klass

Han började verka inom aveln 1992 och betäcker än idag, dock har han sänkts till värdebokstav C. 

Fick också reda på att han står i Kvänum, inte alls långt härifrån. Jag får ringa till ägaren så vi kan åka och hälsa på honom någon dag :)



Tamburin f. - 82-87: 

Maskulin av utmärkt brukstyp med lång, något grovt ansatt hals, bra bogläge , djup och kors. Harmoniskt benad med bra vinklar, något tåvid fram, nystar. Utmärkt ledig och mycket vägvinnande skritt, taktfast trav. 98898=42

Tamburin var född på Flyinge. Han hade placeringar i 1.30 och hade startat 1.40.
Han hade ett ganska häftigt temperament, men liksom exteriören brukade han inte nedärva det i sina avkommor.

Väldigt intressant tycker jag ! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0