Hoppning med 2 hästar


Nu är jag precis inne efter lunchstalltjänsten.

Idag hoppade jag både Sunnie och Cabb för Anna. Karin är ledig och frågade om jag hade lust att hoppa Cabb och det hade jag ju absolut !

Men först hur det gick med Sunnie:
Hon var superfin idag, från början till slut och både på marken och på hinder. Men i slutet på lektionen så började hon helt plötsligt hoppa väldigt bra och slog då upp frambenen i magen. Och jag kan inte ha magplatta på henne eftersom hon har en ink som sitter väldigt dumt till precis där magplattan sitter. Så nu sparkade hon sig i magen och lyckades spräcka inken så det blödde ganska rejält.
Efter träningen spolade jag inken och rengjorde så gott jag kunde. Otur som jag har så kommer inken bli större nu när den växer ihop. Alltid är det något som ska krångla.. Men Sunnnie var duktig i alla fall och det kändes väldigt bra :)


Sen så hoppade jag ju som sagt Cabb också. Vad kul det var ! Han är väldigt välriden och lätt att rida, trots att han är så stor. Han hoppade bra och lyssnade väldigt bra på mina hjälper. Jag red på kandaret men behövde i stort sett aldrig använda stången :) Så det var en väldigt lyckad träning och får jag chansen att hoppa honom igen så kommer jag absolut att ta den !
Och Anna var lite imponerad, hon trodde nog inte att jag skulle klara av Cabb riktigt så bra. Så det var också riktigt kul :)


Nu ska jag slappa lite en stund innan jag går ut och har eftermiddagsstalltjänst. Sen ska jag hem och fortsätta plugga, som alltid ;)



Vad har ni gjort idag ? :)








Cabbaret.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0