Inridning av Måsas Amelia


Idag fick jag ett ännu större framsteg med Amelia ! :)

Vi kom dit, gjorde i ordning henne och gick ut i paddocken. Som vanligt hängde jag på henne ett varv innan jag satt upp. När jag väl satt på henne så ledde Tompa oss två varv och sen knäppte han loss grimskafftet och idag följde Amelia efter honom ! Hon gick efter henom en bit innan han stannade och då gick hon framåt helt själv. Då blev hon överöst med beröm. 

Sen efter ett tag stannade hon såklart och skulle opponera sig lite men sen gick hon fram för mina skänklar och smackningar och då gick hon ett helt varv på spåret. Jag övade på halter och igångsättningar och det gick jättebra.

Jag red inte alls länge idag eftersom det gick så himla bra. Redan när hon började visa tecken på att stanna och trotsa så hoppade jag av, berömde henne massor och ledde av henne. 

Jag får se om jag hinner rida henne imorgon, mamma fyller år. Men det gör inget om hon vilar imorgon, då får hon tid och tänka på det hon lärde sig idag. 

Tummen upp för oss :)



Som sagt: hon har ofta backen i ;)



Duktig Amelia !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0