Inridning av Måsas Amelia


Nu har vi vart hos Johanna och ridit Amelia. Det blåste ganska mycket men hon höll sig i skinnet :)

Det gick ganska bra idag, hon gick väldigt snällt framåt så länge Tompa gick bredvid. Men så fort han gick och satte sig så stannade hon.

I slutet av ridpasset väntade jag ut henne lite. Jag satt helt stilla på hennes rygg och gjorde ingenting. Till en början så njöt hon av att bara behöva stå still men efter ett tag blev hon rastlös och gick framåt av sig själv. Hon gick inte jättelångt men efter hon stått still på det nya stället ett tag tröttnade hon på det med och gick en bit till.

Efter ett tag kunde jag få fram henne för röst och skänkel några gånger och där tyckte jag att det räckte för dagen.


Imorgon får vi se om jag hinner rida Amelia. Vi åker inte till Kungsbacka förrän på kvällen men det är en del som ska packas och jag måste hinna rida Sunnie i första hand.



Hon tuggar och tuggar på bettet.






Amelia med sin dotter Måsas Salsa för ca ett år sen :)


Kommentarer
Postat av: sannapanna

åhw, vilken söt liten svart tok! :*

2010-04-10 @ 17:27:04
URL: http://susannafalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0