Hoppträning + banskiss


Nu är jag inne från hoppningen.

Som jag skrev innan så var det ju banhoppning idag. Det var en bra bana, allt kom väldigt fort och du var tvungen att tänka hela tiden. Det var roligt och det gick faktiskt ganska bra.



Här är en liten skiss på banan:
1.
räcke lång väg
2. räcke ur sväng
3. plank lång väg
4. oxer ur sväng
5. 4 galoppsprång till kombination räcke-räcke
6. trippelbarr lång väg
7. kombination oxer-räcke ur sväng
8. 6-7 galoppsprång till räcke
9. räcke ur sväng
10. båge till plank


Idag red jag mer och hade ett mycket bättre tänk framåt. Då blev Sunnie lite flack och fick inte lika fina språng men jag får ta den smällen för denna träningen. Så länge hon lyssnar på mina hjälper.


Nu ska jag ta det lugnt ett tag, sen ska jag ut i stallet och packa alla grejer inför hemresan till Jonslund ikväll. Mamma kommer och hämtar Sunnie halv 7 och då ska allt vara packat och klart. Så tar jag och Tompa min bil hem. 

Vi får se hur uppdateringen blir under lovet. Jag hoppas att jag ska kunna uppdatera som vanligt :)



Sunnie på en hoppträning för 2 år sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0