Inridning av Måsas Amelia


Idag har det regnat hela dagen och det börjar bli lite tröttsamt -.-

Amelia var såklart blöt när jag tog in henne från hagen så jag bestämde mig för att rida henne barbacka idag. Hon var bekväm att sitta på, förutom att hon fortfarande är lite tjock så jag får stolsits även vid barbackaridning. Man måste ju bara älska ponnyer ! Fast hennes mage börjar sakta men säkert att minska

Hon skötte sig väldigt bra. Hon har börjat ta mer stöd på bettet och har börjat söka sig lite neråt vid vissa tillfällen. Hon har också utvecklat sin balans och har mognat mycket under den tiden jag hållt på med henne.

Jag önskar att jag hade filmat våra första ridturer så folk förstår hur jävlig hon var i början. Jämför man henne nu och då tror man inte det är samma häst ! :)



Måsas Amelia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0