Inridning av Måsas Amelia


Amelia var lika pigg och busig idag.

Jag skrittade fram henne ute ändå, utan Sunnie och Tompa, och det gick bra. I skritten och traven i padocken var hon fin men så fort vi kom till galoppen så började hon bocka och sparka efter något varv, precis som igår. Hon hade jätteroligt och jag åkte fram på halsen några gånger. 

Jag tror att hon har blivit så pigg det sista dels för att hon tycker det är roligt och dels för att hon har tappat lite av magen och har fått mer ork. Det känns bra att hon har sådan positiv inställning till ridningen i alla fall. Hellre det än att hon går och drar hovarna  i marken :)

Imorgon ska jag nog hoppa något språng med henne :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0