Ridning av Sunnie


Det känns som om jag börjar hitta tillbaka lite till bloggandet igen, eller vad säger ni ? ;)

Det märks att det verkligen är höst nu. Det ligger en helt annan kyla i luften och så är det mörkt redan vid 9 :S Jag gillar inte hösten, jag blir så deprimerad av allt regn. Uteritter i skogen bland alla färgade löv är jättemysigt men det är inte ofta man får chansen till det.
Sunnie ska börja komma in på nätterna på onsdag. Jag ska sova en sista natt hos Tompa imorgon och sen blir det han som får komma hit istället.

Jag red Sunnie i padocken idag, med gummisnodd. Till en början var hon jätteduktig. Hon hade bra påskjut idag vilket ledde till att hon hängde en aning i handen men hon fick till fina skänkelvikningar och öppnor i traven. Men så fort vi började galoppera blev hon spänd och ville inte riktigt ta halvhalterna eller slappna av över huvudtaget.

Det är så tråkigt när hon blir sån för det går inte göra något åt det. Jag kan ta ner henne till trav och där är hon hur fin och avslappnad som helst och så går vi upp i galopp igen och då är hon lika spänd som innan. Men det är bara vissa dagar hon är sån, som tur är.

Imorgon kommer jag inte uppdatera lika bra då jag ska får mycket gjort. Men ni får ha det så bra tills vi hörs igen ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0