Ridning och tappsko


Sunnie gick bra idag, jag trimmade henne lite i padocken. 

Hon har ju varit lite jävlig några pass tillbaka men idag var hon fin. Jag skrittade fram henne och travade några varv innan jag gick tillbaka till skritten och arbetade lite skänkelvikning, öppnor och slutor. Sen gjorde jag likadant i traven och hon var inte alls lika trutig idag. Hon trampade på bra och hade ett bra stöd på bettet. 

I galoppen ville hon inte riktigt sätta under sig utan fuskade väldigt, trots att jag red öppnor och övergångar. Men känslan var bra så jag travade av henne och skrittade ut henne. 


När jag kom till stallet hade Tompa gjort i ordning Amelia så att jag bara skulle tränsa henne så vi kunde skritta ut på Sunnie och Amelia tillsammans. Men under tiden jag fixade ett nytt träns till Amelia så blev Sunnie rädd för något när Tompa höll henne, slet sig och trampade av sig en baksko. Så himla typiskt ! Så tills hovslagaren kan komma, vem vet när det blir, så kan jag bara skritta henne eller kanske jogga henne lite i padocken. Kul -.-



Sunnie Girl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0