Svar på This or That


Gårdagens This or That var:


Rida Barbacka eller med Sadel ?


Jag rider helst med sadel. Då känner jag att jag vågar mer och jag vågar också ta "striderna" bättre med hästen. Sen så är det ju lättare att trimma en häst ordentligt med sadel. Du sitter i balans och behöver inte tänka på att hålla dig kvar på hästryggen.

Sen så ÄLSKAR jag att ta barbackaturer och jag kan även sitta och trimma Sunnie barbacka. Problemet är bara att hon har så otroligt skumpig trav så det blir ju inte ett lika bra jobb som om jag hade ridit med sadel. Men man kommer närmare hästen och kommer åt den på ett helt annat sätt när man rider barbacka.


Men om jag måste välja så väljer jag att rida med sadel.




En av våra mysiga barbackaturer.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0