Dagens ridning

Idag är det måndag och en hel vecka kvar innan det blir helg.
Men denna veckan har jag inte stalltjänst i alla fall.

Jag var precis ute och red Sunnie. Hon var ganska fin, lite spänd, men hon gick i en väldigt fin form.
Hon har blivit så lätt och mjuk det sista. Det behövs inte alls mycket tryck från skänkeln för att hon ska flytta sig i sidleds och nu gör hon det bra.
Hon har blivit mycket rundare i formen med. Nu är det inte 2 delar av hästen som ska samarbeta med varandra utan nu sitter bak och framdel ihop ! Helt underbart när man känner att det går framåt :) 


För 2 veckor sen flätade jag Sunnies man för att hela manen skulle ligga på en och samma sida. Idag tog jag ut flätorna och den höll sig på samma sida under ridpasset i alla fall.


Någon som vet hur länge manen brukar ligga still ?


Jag tycker att ni är väldigt dåliga på att ställa frågor på frågestunden ! Så gräv fram en fråga och skriv ner den HÄR.

Idag har vi ingen Hovvård och vi hade ingen riktig lektion imorse heller, vilket betyder att jag inte ens hade behövt åka till skolan idag. Jaja, resten av dagen ska jag ligga och slappa, det är en sak som är säker ;)



Sun och jag i somras ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0