Lyckad dressyträning

Jag är överlycklig !

Jag kom precis in från dressyren.
Vi tränade inte på något speciellt idag utan kollade mest hur hästarna hade utvecklats under lovet. Vi red mycket volter och tempoväxlingar.

Och Sunnie var verkligen superfin idag ! Hon var rund och fin i formen och satte till och med under sig i traven. Hon tog stöd på bettet och jag bara satt där och var världens lyckligaste.
Och det bästa av allt var att hon tyckte att det var jättekul att jobba :) Min lilla Sun-Bun ♥ 

Tänk hur annorlunda hästen är efter en vila. Eller i Sunnies fall, efter att ha tagit det lugnt.
Rider du varannan dag har hästen verkligen tid på sig att bygga muskler från arbetet du gjort.

Och när vi kommit in i boxen stog jag och myste lite med henne. Då vänder hon upp rumpan, backar intill mig tills hon nästan står på mig och vill att jag ska klia. Myshäst :)


Jag kände tränset innan dressyren och kände att det verkligen hade mått bra av en putsning. Det var ett tag sen nu, det är så segt att stå och putsa i kylan :S
Men jag bestämde mig för att putsa upp det imorgon och sen försöka hålla efter det varje dag.



Hur ofta putsar ni eran utrustning ?





Jag och Sunnie i Nordhalland våren -09


Kommentarer
Postat av: loisa

sv: okej, det låter ju inte så illa (a)

jag var ganska duktig förr och putsade minst en gång i veckan, dess värre så är jag sämre nu.. ;)

2010-01-12 @ 18:31:19
URL: http://sorino.blogg.se/
Postat av: ebba

Jag putsar typ.... aldrig haha :P Nej men ibland tar jag tar i det och så, så ska putsa nya sadeln i helgen o sen försöka putsa varannan vecka eller nått :)

2010-01-13 @ 18:48:02
URL: http://brejjk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0