Misstänkt trotsperiod

Nu är Sunnie riden.

Kan säga att hon inte var den roligaste att rida idag. Hon låtsades var rädd för precis allting och kastade sig, hon gick emot skänkeln och var tjaffsig i munnen (jag glömde byta bett).

Tyvärr så tror jag att hon börjar komma in i en trotsperiod igen. Det + lite överskottsenergi. Men det är väl bara att ha tålamod och vänta ut det hela. Kan ju alltid hoppas på att det går fort denna gången..

Till dressyren imorgon ska jag byta till bettet med kopparrullar och se om det gör någon skillnad alls.
Kanske ska börja ha henne knoppad varje gång jag rider också, eftersom hon alltid sköter sig exemplariskt då xD



Jag och Sunnie i Bollebygd -09

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0