Inridning av Måsas Amelia


Ja, jag vet inte riktigt vad jag ska skriva längre.

Amelia sköter sig fint och vi gör små framsteg hela tiden. Igår var hon lite tjurig så hon mår bra av att vila idag och kanske imorgon. Vi red också en bit på grusvägen igår och det gick jättebra !

Nästa steg blir att få henne ärligt framme för skänkeln hela tiden. Nu går hon fram men stannar ofta vid grinden och går emot skänkeln lite på volterna. Det är verkligen inget ovanligt med unghästar och det gäller bara att träna bort det. 
Så ska vi börja rida ännu lite mer över bommar och snart hoppa pyttehinder.
Vi ska också börja rida ut mer. Egentligen hade jag helst ridit in Amelia ute i skogen och på vägarna utan någon padock i början alls men jag har inte haft någon att rida med. Nu ska vi förhoppningsvis lösa det så Amelia får känna lite på naturen också :)

Förhoppningsvis kan vi åka på lite Clear Rounder till vintern/våren :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0