Inridning av Måsas Amelia


Idag gjorde Amelia ett ännu större framsteg ! :D

Jag kunde rida henne precis som en "vanlig" ponny, hon gick fram för skänkeln utan att tjura och jag kunde rida över hela ridbanan istället för att bara rida på spåret. Hon stannade vid grinden en gång och ville inte gå därifrån men hon är mer lättövertalad nu än förut så det tog inte lång tid innan vi rörde på oss igen :)

Jag är faktiskt riktigt stolt över henne. Jag har räknat lite och sammanlagt har jag bara ridit henne 9 gånger sen jag tog studenten. Det är ganska bra av henne att ha förändrats så mycket på så få ridpass. Helt underbart !

Jag ska försöka hinna rida henne imorgon med, annars får hon vila tills på söndag :)


Duktig Amelia ! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0