Ridningen


Ojj, den här dagen har försvunnit fort !

Visserligen vaknade jag inte förrän halv tolv. Så gick det med att vända tillbaka dygnet.. Men det kommer bli bättre till hösten när blinningarna försvinner så jag kan rida på dagen :)


Jag red ut med Martina och hennes ponny idag istället eftersom hon inte kunde igår. Vi red rundan vi kallar "Skogen" och det var mysigt. Bortsett från att det regnade men det positiva med det var att det nästan inte var några blinningar ute :) Det blev en alldeles lagom runda för Sunnie eftersom det blev ett ganska hårt pass i padocken igår.


Jag hoppade henne lite igår med. Hon blev väldigt spänd och ville bara rusa mot hindrena och hoppa med sänkt rygg. Då blev min reflex att låsa handen vilket självklart resulterade i att Sunnie blev ännu mer spänd och började stoppa på omhoppningssvängarna vi gjorde.

Istället för att bli arg i det läget, det händer tyvärr ibland, så koncentrerade jag mig på att slappna av och vara mjuk i handen fram till hindret, även om hon sprang och kom alldeles för nära, och gjorde istället halt efter hindret för att få henne att förstå att hon gjort fel. Efter några halter så lugnade hon faktiskt ner sig och började hoppa upp sig bättre. 


Jag är glad att jag har blivit bättre på att lösa problemen i ridningen istället för att bara tjura ihop och göra allt värre.

Imorgon ska Sunnie antingen vila eller skrittas en lång runda.

Ni får ursäkta bildbristen men mitt internet är så segt att det tar 10 minuter att komma in på Blogg.se -.-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0