Slappdag


Gud vad jag älskar såna här dagar ! Jag har bara slappat hela dagen.

Men nu åkte Tompa så jag ska sätta igång och fixa lite. Jag ska till exempel putsa mina stövlar som ser ut som jag vet inte vad efter tävlingen i Essunga. Som ni säkert förstår rider jag inte i mina stövlar så mycket nu när det är så varmt. Och så ska jag leta reda på en ny nummerlapp eftersom den jag hade i Essunga gick sönder.


Idag ska jag rida ut Sunnie med en annan tjej och hennes ponny som står hos Johanna. Hon är ganska ny häromkring så jag ska visa henne lite ridvägar. Det ska bli skönt för Sunnie att komma ut och sträcka på sig lite :)

Igår joggade jag Sunnie en kort stund i gräshagen. Hon var lite seg så jag lät henne galoppera på några varv och då vaknade hon till. Jag red nästan helt utan krav på henne och red i 20 minuter sammanlagt. Hästarna behöver ju också ta det lite lugnt ibland.

Hur det gick när jag red Amelia kommer i ett eget inlägg alldeles strax ;)


Jag var klar i stallet kl 23.00. Då hade Mimikry redan spelat klart men jag åkte in till Nossebro på efterfest hos en gammal klasskompis. Där träffade jag lite gammalt folk som jag inte träffat på evigheter och det var roligt :)



Sunnie Girl.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0