Dagens ridning


Nu är jag hemma från stallet. Det var riktigt jobbigt och varmt att gå i stålhätteskor kan jag lova !

Jag red Sunnie i padocken, på det raka gummibettet, och hon var väldigt stressad idag. Hon studsade en del och låg på mycket i handen, plus att hon satt fast i vänster sida. Sånna här dagar är det inte lika roligt att sitta och trimma för då måste jag verkligen jobba henne tills hon lossnar och slappnar av.

Så jag red många serpentinbågar och volter och gjorde många övergångar. I slutet låg hon fortfarande på en del men hon hade lossnat i vänstersidan och var inte lika stressad. 

Imorgon ska jag nog byta tillbaka till det vanliga tvådelade bettet. Jag vill inte att hon "kommer på" det raka gummibettet för mycket.


Och så märkte jag idag att båda Sunnies bakskor sitter löst. Det är inte mycket och jag kan rida som vanligt men jag vill ändå ha ut hovslagaren så fort som möjligt och helst denna veckan.
Innan nästa helg måste hon blivit omskodd eftersom det är tävling på gräs i Essunga då. Det kan ju vara roligt om skorna sitter kvar då så vi inte bara halkar runt på gräset ;)



Framskrittning.



Såhär fin är Sunnie i sin nya flughuva !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0