Gårdagens inridning av Måsas Amelia


Igår gjorde Amelia ett litet framsteg till.

Jag kunde hoppa upp på henne från en pall utan Tompas hjälp, det var inga problem alls. När jag skulle hoppa upp nästa gång så råkade jag välta pallen och var riktigt klumpig (vilket också är bra träning) men hon rörde inte en min åt det heller. Stencool häst det där :)

Sen när jag skulle skritta henne så var hon lite motig men gick fram ganska bra. Hon börjar förstå de ledande tygeltagen mer och mer nu.

Så kom Tompa på att han kunde springa med mig och Amelia i grimskafft så hon kanske kunde få lite mer framåtbjudning. Så vi travade ca 2-3 varv och Amelia var jätteduktig.

Men efter traven växte hon fast i marken som för att säga: Nu räcker det, jag har gjort mitt idag. Jag fick fram henne något steg till och sen avslutade vi för dagen.

Det är kul att det händer något bra med Amelia, även om hon kunde vart lite mer sammarbetsvillig. Idag får vi se hur hon sköter sig :)



Måsas Amelia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0