Inridning av Måsas Amelia


Idag tog Amelia ett STORT steg i rätt riktning !

Jag satt upp och bad henne gå framåt men det ville hon först inte. Efter ett tag gav hon med sig och efter det var hon jätteduktig. Hon gick precis dit jag ville och vi traskade över lite bommar och så.

Eftersom hon var så duktig så tänkte jag att idag borde det gå att trava med henne utan ledare. Jag testade på långsidan mot grinden och det gick jättebra ! Vid grinden stannade hon men när jag gav henne jättemycket beröm och sedan bad henne att gå igen så gick hon utan problem.
Nästa gång vi kom förbi grinden så skänklade jag på henne igen. Jag fick smacka på henne så att hon fattade vad jag menade och så kom hon fram i trav. Då travade vi ett helt varv utan problem.
Duktig pålle ! Hon fick massor med beröm och så skrittade jag av henne och tog in henne i stallet.


Sådana här dagar känns det verkligen som om jag kan lyckas med Amelia. Bara hon är såhär samarbetsvillig :)



Måsas Amelia.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0