Regn, regn och åter regn


Där sprack min plan helt alltså !

Jag kom till stallet och tog in Sunnie. Stallägarna var inte hemma (Sunnie står ju hos Johanna nu tills vårat egna bete växt till sig) och de hade glömt att lägga ut sadelkammarnyckeln. Och i sadelkammaren finns all Sunnies utrustning och min hjälm, så det blev ingen ridning.

Istället fick jag improvisera och knyta ihop några grimmskaft och longera henne. Efteråt gick jag med henne i ca 30 minuter. 

Och så hade jag ju tänkt att rida Hiawhata men eftersom jag inte kom åt hans utrustning heller så fick han vila idag. 

Så jag ställde mig och gjorde en "sluss" i unghästarnas hage så jag kan leda ut Amelia utan att alla hästarna hänger på. Då börjar det såklart ösregna så jag gick in i vindskjulet med Sunnie och väntade på att det skulle sluta. Tyvärr så gjorde det ju aldrig det och efter en stund kom Hiawhata och jagade ut Sunnie ur skjulet så att stackarn stog och frös i regnet. Så jag plockade in henne i hennes box, bytte täcke och traskade sedan hem i regnet.  

Det blir ju inget av målandet idag heller då, eftersom ladan är våt nu, så jag får väl ägna resten av dagen åt att städa i huset. Jippie ! ;)



Sunnie som 3-åring.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0