Dressyr


Nu är dressyren avklarad !

Jag hade väl inte den bästa starten. När jag suiiti upp och skulle skritta iväg fastnade Sunnie i pallen och fick lite smått panik. Jag som redan var lite irriterad sen knoppningen blev ännu mer irriterad när tränaren kom fram och läxade upp mig.

Så jag trodde inte alls att denna dressyrträningen skulle bli bra men det gick faktiskt ganska bra ändå.
Vi red i paddocken för första gången detta året och Sunnie blir alltid lite mer spänd ute. Men bitvis var hon fin och vinklade bakbenen riktigt bra under sig.

Övningarna idag var: 
Skänkelvikning halva diagonalen, volt till vänster och sen fortsatte vi i vänsteröppna på medellinjen. Samma åt andra hållet.
I galoppen red vi på stora mittvolten och jag tränade på att få Sunnie att skjuta på från båda bakbenen och ta lika stort stöd på båda sidorna. Och när det kändes bra red vi förvänd galopp. 

Publish me ville inte samarbeta idag..

 


Kommentarer
Postat av: Onthebit - bloggen om dressyr

Vad skönt att äntligen kunna rida ute :D

2010-03-31 @ 12:55:31
URL: http://oonthebit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0