Dressyrträning


Dressyrträningen idag gick faktiskt riktigt bra :)

Med det humöret jag var på innan lektionen startade så trodde jag att det skulle bli en repetition av förra veckan. Men Sunnie var på alldeles lagom bra humör och hon var mycket samarbetsvillig.

Och Anna var mycket bättre idag. Hon sa mycket mer och jag fick ut mycket mer av dagens träning. 

Första övningen var att rida på en 20m volt i trav. På den öppna delen låg det 3 travbommar som du skulle rakrikta hästen över. Efter ett tag så skulle du fatta galopp efter bommarna när du kom ut mot väggen igen. Och till sist så red vi sluta längs långsidan. 

Sunnie blev jättefin av dessa övningarna och jag blev på mycket bättre humör :)

Nu ska jag skriva i loggboken !


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0