Sunnie trotsperiod ?


Nu är jag hemma och ska fortsätta plugga.
Att lärarna alltid ska ge en allt arbete precis innan lov !

Jag red Sunnie i ridhuset idag efersom det regnade. Jag har ju inget ridhus på hela lovet så jag får väl passa på nu. Jag struntade i gramanen och bara red.
Sunnie var väldigt spänd och hon kom aldrig riktigt till arbete idag. Hade det inte vart hoppning imorgon så hade jag tagit den fighten men hon ska ju gärna ha lite energi kvar tills imorgon också.
I alla fall, hon var jättespänd och stressade upp sig hela tiden. Jag red ändå ganska länge och travade och galopperade runt flera varv på lite halvlånga tyglar för att hon skulle spänna av, men det hjälpte inte..

Vi får väl se hur hon är imorgon !


Förhoppningsvis åker jag hem med Sunnie imorgon. Jag ringde mamma nyss och det lät väl inte så lovande. Hon var jättearg för att det krånglade med luften i däcken på transporten.

Det ska bli skönt att komma hem en vecka. Sunnie ska få komma ut i stor hage och få galoppera av sig ordentligt. Och jag har lovat mig själv att knoppa så många dagar jag hinner så att jag får kläm på det där. 

Nu ska jag återgå till pluggandet !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0