Dagens ridning x2


Nu är jag hemma och har vart det ett tag. Jag har fått ett arbete gjort, nu ska ja hoppa in i duschen och sen ska jag fortsätta plugga. Vilket stud jag låter som ! ;)

Jag hann rida Cabb idag, jag red honom innan dressyren. Han var inte så rolig att handskas med idag. Han kickade mot skänkeln, gjorde luftsprång i galoppombyten och var allmänt grinig. Men jag försökte göra det bästa av ridpasset. Det var tur att jag hade gramanen i alla fall.

Sen red jag dressyr på Sunnie och det gick jättebra ! Hon var mjuk och fin idag och var på riktigt bra jobbhumör. Det är kul att rida när hon är sån :)

Vi red utan stigbyglar nästan hela lektionen och ni som har följt bloggen ett tag vet hur svårt jag har för att sitta ner i Sunnies trav. Men det gick ganska bra. Vi tränade skänkelvikningar och förvänd galopp och allt kändes bra.


Nu ska jag hoppa in i duschen ! :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0