Hoppträning


Nu har vi precis hopptränat men jag tänkte först berätta hur bra det gick när jag red igår :)

Jag trimmade Sunnie lite i padocken, utan graman (jag har ingen egen och den jag brukar låna var redan ute på ridtur) men det gick jättebra ändå. I början var hon lite jobbig i munnen och ville aldrig bli riktigt eftergiven. Men efter att ha ridit henne ett tag så blev hon jättefin i traven och när jag samlade henne i galoppen så satte hon sig verkligen på bakdelen och hade ändå en stor och luftig galopp. Underbar känsla !

Till hoppningen idag då. Det var våran sista träning för Anna och det är jättetråkigt.
Vi hoppade lite knepiga linjer, trippelbarr med lång och kort anridning och en liten teknikövning.

Sunnie skötte sig bra, jag fick ingen wow-känsla men hon hoppade fint och lyssnade bra på mig.

Jag har inte kollat på bilderna än men blev det några bra så kommer dom upp här på bloggen inom kort :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0