Hösten


Nu kan vi konstatera att hösten har kommit på riktigt. 

Hösten, tycker jag, är en väldigt jobbig tid. Det kan vara mysigt och underbart ! Men jag drabbas alltid av depressioner under hösten. Jag vet inte hur många gånger jag brutit ihop över småsaker denna höst. Sen så har det hänt en del som faktiskt är tillåtet att bryta ihop över, men jag hade önskat att jag hade klarat av det. 

Jag tycks också gå och tänka mycket mer på hösten. På saker som jag egentligen bara ska skjuta åt sidan och ta tag i när den dagen kommer istället. Men jag är sådan som person, en grubblare. Plus att jag, likt en tvättsvamp, tar åt mig av precis allt som sägs till mig eller kanske rent utav kastas på mig.
Det är ingen bra egenskap när man vill jobba inom hästbranschen och jag har faktiskt lyckats bättra mig lite. Men det kommer aldrig försvinna helt och det försvårar min vardag oerhört. 


Nej, jag gillar verkligen inte hösten ! Jag längtar till våren och ljusare tider.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0