Kaisa igår


Igår gick Kaisa en runda i skogen. Det är verkligen mysigt att rida i skogen i snön ! Det tyckte Kaisa med.

Hon var lite stirrig till en början, jag tror att det kan vara älglukten som spökade, men efter en stund slappnade hon av och njöt nog lika mycket som jag.
Det bästa med Kaisa är att hon går barfota så med henne är det inga problem att rida i snön.

Vi skrittade mest men på hemvägen travade vi en ganska bra bit i snön = jättebra träning, även om det inte var så mycket snö. Hon blev lite svettig faktiskt, men det är ju för att hon inte har fått upp någon riktig kondition än :)

Vi tränade en del på att stanna och stå still en stund och på att stanna och sedan backa. Hennes ägare ska ha henne till att köra timmer sedan så det är bra basic saker hon ska kunna. Jag använder mig mycket av rösten när jag rider henne för att det ska underlätta för hennes ägare på marken sedan :)

Idag ska vi också rida en runda i skogen och vi får hoppas att det går lika bra idag !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0