Måsas Titius


Jag longerade Titius i padocken.

Han var väldigt stissig i stallet när jag gjorde iordning honom så jag trodde att han skulle vara jobbig att jobba med idag. Men där hade jag fel !

Han var lugn och sansad och lyssnade bra på kommandon. Jag har börjat jobba honom på olika stora volter och så jobbar jag med att få ett större register i hans trav med hjälp av tempoväxlingar och övergångar. Det gör han jättebra, allt kommer ju inte på en dag :) Dock så var det lite för fruset i padocken idag.

Jag har också hängt på honom mycket i helgen, varje gång med olika resultat:
Ena dagen är han helt avslappnad och rör inte en fena när jag hänger och klänger på honom. Nästa dag är han på helspänn och kastar sig bakåt så fort jag lägger lite tyngd på hans rygg. Men man får se det positivt, han bockar inte när han kastar sig längre, så det går ju framåt !



Måsas Titius.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0