McDuff


Duff har inte gått sen i måndags pga tidsbrist men idag fick han gå ett lätt pass. 

Dock så började inte ridturen så bra. Jag satt upp och så skulle vi rida iväg, jag på Duff och Tompa på cykeln. Vad vi inte tänkte på var att Duff inte är van vid cykeln så när Tompa började cykla blev Duff livrädd och kastade sig runt. Då hamnade jag på sned och då blev han självklart ännu räddare. Efter ytterligare ett varv och lite bockande från Duffs sida så låg jag på backen och såg Duff bocka iväg mot hagen. 

Andra avramlingen på en vecka, det är mer än vad jag ramlat av på hela detta året !
Jag tappade andan lite, vilket alltid är lika läskigt, och så slog jag i armbågen och höften. Det märks att jag inte ramlar av lika ofta längre för jag har tappat landningstekniken xD

Jag satt i alla fall upp igen och så började vi om. Han var spänd resten av ridturen och såg spöken överallt. Eftersom han inte gått sen i måndags så skrittade vi mest och travade lite lagom. 

Imorgon är det bara att köra igen ! Då ska jag nog rida honom till padocken med Matilda och Frank. Förhoppningsvis blir det nog lite bilder då också :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0