Ofrivillig avsittning


Ja, gårdagens ridning resulterade i en ofrivillig avsittning.

Jag skulle galoppträna Sunnie så att hon skulle bli av med lite överskottsenergi. Vi red på en härlig sandväg och så lät jag henne galoppera på. Och vad hon tog i, hon tyckte det var jättekul !

Men så tittade hon till på någonting, precis som hon alltid gör, och så tvärnitade hon. Från full galopp till tvärstopp går väldigt fort ibland och jag var inte alls beredd så jag åkte i backen med en bra smäll. Självklart ramlade jag inte av i den mjuka sanden, vi hade precis kommit till ett lite hårdare parti i vägen och när jag landade så landade jag med mitt knä och min höft där det var som mest tillplattat efter att bilarna kört.

Det gick bra med mig, förutom att jag har ont i hela kroppen idag och igår hade jag en nerv i kläm i nacken så idag kan jag knappt röra huvudet.

Det roligaste av allt var att efter jag ramlat av så satt jag upp och red ett hårt galoppass med Sunnie men när jag skrittade av henne så var hon inte alls trött. Hur går det ihop ?

Idag ska Sunnie gå lugnt. Jag ska skritta henne, kanske jogga lite om min kropp klarar av det.
Duff får vila, precis som de andra unghästarna. Jag sätter mig inte i sadeln på en pigg och busig unghäst när jag är såhär mörbultad ;)



En av alla mina avflygningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0