Snö, snö, snö


Det fortsätter snöa och det snöar inte dåligt heller !

Jag gick ut till hästarna och ser då att det snöar in i stallet. Inte bra, så jag tätade så bra det gick. Nästa gång jag kommer ut i stallet får jag se om det blev något bättre.
Plus att jag fick skotta mig in i stallet. Dörren var nämligen blockad av en 1m hög snövall. Visst älskar vi vintern ?

Hästarna har faktiskt fått stå inne hela dagen. Våran hage är ett stort och öppet fält så hästarna har ingenstans där de kan stå i lä. Eller jo, vi har ett vindskjul men det går de inte in i.
Så jag mockade och gjorde det mysigt för dem i boxarna, fixade nytt och fräscht vatten och gav dem hö inne. Alla såg väldigt nöjda ut, förutom Sunnie som tjurade lite men det är inget ovanligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0