Hästarna för dagen


Hej !
Nu är jag inne efter lite kvällsmockning och har precis satt in en kladdkaka i ugnen. Mm, jag älskar kladdkaka !

Hästarna idag har skött sig alldeles utmärkt.

Jag började med Kaisa. Henne red jag på stubbåkern idag igen och det tycker hon är jätteroligt. Det är lite motigt på bortvägen men det ändras så fort jag vänder henne hemåt. Jag har också upptäckt att hon har en väldigt mysig galopp !

Sen var det Duffs tur. Han var lite spänd som vanligt men höll alla 4 hovarna på marken idag i alla fall. Och jag får säga att när jag skrittade av honom på långa tyglar så sänkte han sig lite, slappnade av och skrittade genom hela kroppen.

Efter det gick jag ut och gick en halvtimme med Sunnie. Tompa följde aldrig med ut idag så jag hade ingen som kunde springa med henne så jag kunde se om hon fortfarande är halt. Men hon får några lugna dagar till för säkerhets skull. Jag ska försöka leda henne varke dag om jag hinner.

Ja, det var allt i hästväg för idag. Jag kan ju leverera de goda nyheterna att min lilla räserbil gick igenom ombesiktningen. Det var lite dåligt svetsat på balken så egentligen är den fortfarande en trafikfara men besiktningsgubben var på bra humör idag ;)


Hästar imorgon:

Amelia - ridas
Titius - longeras
Bliki - ridas (om jag hinner)
Kaisa - ridas
Duff - ridas (om jag hinner)
Sunnie - ledas minst en halvtimme
Och så kanske jag kan få målat lite.

Förlåt för ett så långt och bara textfyllt inlägg men jag orkar inte dela upp inläggen när internet är så segt ;)

Nu ska jag slappa lite, äta kladdkaka och sen gå och lägga mig.
God natt !



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0