Kaisa


Idag var Kaisa alldeles lagom pigg.
Vi red som vanligt på stubbåkern och fortsatte våran träning att gå i vattenpölar. Idag tvekade hon inte en sekund utan plaskade rätt i dem och ville gärna sänka huvudet så hon kunde skvätta vatten på sin mule. Hennes vattenrädsla är som bortblåst, nu verkar hon uppskatta vattnet istället, och det är ju roligt med tanke på att hon var livrädd för vatten innan.

Jag tror också att vi nästan mötte älg. Vi red nämligen bredvid skogen och helt plötsligt så stelnade Kaisa till och spetsade öronen mot skogen och jag kunde verkligen känna hur hårt hennes hjärta slog. Så hörde jag klafsande ljud från skogen som försvann bortåt och innan jag visste ordet av så var Kaisa lika lugn som innan. Cool häst det där :)

Kaisa blev nästan lika svettig idag (hon har ju så tjock päls så det är ju inte konstigt) men hon var nöjd och hon fick ett äpple innan jag släppte ut henne i hagen igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0