Kvällspromenad


Det blev ingen ridning på Duff idag. När Tompa och Daniel kom så hade de med sig Matilda så vi tog en promenad med alla hästarna istället. Eller ja, Matilda red och vi andra gick. Mysigt var det, men mörkt, och jag bara väntade på att det skulle dyka upp en älg framför näsan på mig och Sunnie.

Det är så att vi alltid har älgar i våran trädgård och i skogarna runt omkring. Det är ju mindre mysigt när man går till stallet och fodrar själv tidigt på morgonen eller sent på kvällen.




Jag började med en kul sak när jag ledde Sunnie nu när hon var halt:
Jag leder henne utan grimmskafft, alltså, hon har grimma på sig men hon går bredvid mig utan att jag håller i henne. Och hon är jätteduktig !
Går hon för långt ifrån mig säger jag bara "här" så kommer hon närmare mig. Hon springer när jag springer osv och blir hon rädd så hoppar hon till och går sen närmare mig en liten stund.

Hon är en sån underbar häst som verkligen litar fullt på mig. Och jag litar såklart fullt på henne.

Nu ska jag gå upp och kolla på något avsnitt av Scrubs och sen ska jag sova.
Jag ska försöka uppdatera på morgonen imorgon också ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0