Svar


Ellinor frågar:
Hej hej.
Skulle inte du kunna lägga in lite inlägg om unghäst träning, eller typ olika övningar och sådant du brukar använda dig av, dom flesta som har hästbloggar lägger bara upp övningar för sådana som kommit lite längre med sin hästar eller som har hästar som redan kan allt och jag tycker det är så svårt att anpassa dom till "nybörjare" förlåt för en konstig formulerad kommentar ;)


Jag ska fundera lite på detta. Jag håller helt och fullt med dig, de flesta bloggares övningar är för lite mer färdiga hästar.
Däremot kan det bli lite svårt att lägga upp övningar jag använder mig av eftersom jag nästan aldrig rider mina unghästar i padock. Eller jo, Amelia går ju mest i padock men hon är en ponny som har kommit lite längre i sin utbildning.

För jag antar att du vill ha övningar till en häst som i stort sett bara är uppsutten och kan skritt, trav och kanske galopp ?

Men jag ska fundera lite. Detta kan ju kanske göra så att jag gör lite mer och roligare övningar med mina unghästar också, att jag liksom tipsar mig själv :)



Sunnie när hon var 3.



Kommentarer
Postat av: Ellinor

Ja precis, lite lättere "dressyrövningar" är jag ute efter eller övningar man kan göra i skogen, jag känner att det skulle vara skönt att ha något mer än "bara" rida rakt fram, och även längre fram om man kanske åker till ridhuset eller liknande:) <men jag kollar ju bloggen varje dag och då märker jag ju om det kommit upp något:)

2010-10-26 @ 18:27:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0