Sunnies ridning


Sunnie har ju haft en liten trotsperiod det sista. Hon går gärna med huvudet bland molnen och hoppar till för minsta grässtrå (dock så sköter hon sig så fort vi rider i padock eller ridhus). Men nu börjar det äntligen släppa lite !

Idag red vi i skogen och jag testade ett pessoabett på henne. Inte för att jag vill dra ner hennes huvud och inte för att jag behöver att skarpare bett utan bara för att jag ville variera lite. 

Jag har inget emot Pessoabett om man rider med det på rätt sätt. Jag hade ett Pessoabett på min C-ponny och det var det enda bettet hon gick bra på och trivdes med. 

Sunnie trivdes också väldigt bra på Pessoabettet och det var länge sen hon koncentrerade sig så när vi red i skogen. Hon tog mer stöd på Pessoat än på hennes vanliga tränsbett och hon såg väldigt nöjd ut. Det kändes väldigt skönt faktiskt ! Så det ska jag trimma henne på ibland. 

Imorgon ska jag nog rida henne till padocken och trimma henne lite där.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0