Dagen


Idag har det inte vart lika fullt upp som vanligt. Nu har jag faktiskt tid att sitta ner en stund innan jag ska till skolan. Jag var i och för sig tvungen att hoppa över och jobba med Duff men det är bara för att hinna plugga.

Jag red Sunnie på morgonen. Vi skrittade ut i ungefär en timme. Jag tycker att det är väldigt viktigt att hästarna skrittar mycket och ska därför börja att rida ett långt skrittpass en gång i veckan eller (om jag hinner med) rida ett vanligt pass och ett pass med bara skritt om dagen.
Sunnie tyckte i alla fall att det var mysigt !

Sen åt jag frukost. Jag har aldrig kunnat äta frukost direkt på morgonen och då är det loika bra att vänta med den tills jag är hungrig.

Efter det åkte jag till Johanna och hjälpte Emelie att rida Amelia. Hon klarar sig helt själv nu i stort sett. Det enda hon behöver hjälp med är att ta in och ut Amelia från hagen (då det finns en lurig Hiawatha i samma hage) och få henne att öppna munnen för bettet. Ridturen gick bra men blev lite kortare än vanligt då Amelia var rädd för hösilageplasten och inte ville koncentrera sig.

Sista häststället för dagen var hemma hos Kajsa. Henne longerade jag med sadel på för att hon ska vänja sig mer vid den. Det gick väldigt bra, den hästen är lättlärd och det gillar vi !

Nu ska jag hoppa in i duschen och försöka hinna plugga lite innan jag åker till skolan vid halv 5 :)

(Jag försökte ladda upp en bild men internet är alldeles för segt)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0