Dagen


Dagen idag har vart helt ok. Det var lite stressigt vid lunch men resten av dagen har vart go. 

Jag red Sunnie på grusvägen och idag fick jag sällskap av Tompa med Stina och Daniel med Mimmi.
Sunnie fick gå på ett tredelat eggbett med låg nosgrimma och hon verkar trivas bra på det. 

Jag red henne med martingal och kom då på att huvan kanske inte gjorde så stor nytta igår i alla fall, det var nog martingalen. Av någon anledning så går hon i en stadigare form när jag sätter på martingalen. Den sitter inte hårt och påverkar henne egentligen ingenting men något är det som gör att hon blir finare när man sätter på den. Så jag ska nog rida med den några dagar nu för att få henne att jobba ordentligt. 

Jag ökar arbetet för varje dag som går och nu har vi även börjat galoppera lite. Och så fin som hon är under sina bästa dagar nu har hon inte vart på länge så det känns väldigt bra !


Nu sitter jag med några öl på lager och ska komma på några läsvärda inlägg tänkte jag. Vi får väl se hur länge hjärnan orkar med :)




Sunnie Girl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0