Dagens ridpass


Det blev bara Hiawhata som fick gå idag då Tompa sa att jag skulle vänta med att rida Sunnie tills han kom hem. När jag ringde och frågade vart han var vid 8 "var han påväg" så att jag bara skulle vänta liiiite till. Det slutade med att han var hemma vid 9 och då var det nästan mörkt så Sunnie fick en ofrivillig vilodag idag. 
Nästa gång vet jag i alla fall att jag inte ska vänta på Tompa..


Hiawhata: Dagens ridtur började bra. Jag red honom i skogen, mestadels i skritt, och till en början så var han lite spänd. Jag försökte få honom lite kvickare och mer koncentrerad på mig så jag red skritt - halt - skritt - halt ett tag och det blev han fin av. Men sen blev han rädd för någonting och blev likadan som i förrgår, backade in i buskar och ut på åkrar. Idag höll han dessutom på att backa ner i ett djupt dike ett antal gånger och det brydde honom inte det minsta.

Behöver jag säga att jag var arg ? Jag får ändå säga att jag klarade ut det hela ganska bra. Jag tog inte ut ilskan på hästen, jag var helt enkelt bara konsekvent mot honom hela tiden, tills han skärpte sig. Blev jag förbannad på honom någon gång så svor jag lite lågt för mig själv och fortsatte hela tiden att vara konsekvent istället för att bara stanna upp i arbetet. Bra början !


Nu ska jag sova. Jag skriver om platsen imorgon, gissa på ;)




Hiawhata.




Kommentarer
Postat av: L&E - Tävlingsryttarnaa

Hejsan!

Väldigt fin blogg, vi kör uppdatering på våran blogg en gång varje timma om allt möjligt. Har du något förslag vad vi skulle kunna skriva om som skulle just få dig att läsa är du välkommen att höra av dig! Annars hoppas jag bara du lämnar ett hovavtryck på våran blogg! Trevlig dag // Linnea genom tävlingsryttarnaa

2011-04-18 @ 13:57:54
URL: http://tavlingsryttarnaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0